Blog Archive

Thursday, January 19, 2012

حمایت روسیه از رژیمهای جنایتکار تهران و دمشق



 حمایت روسیه از رژیمهای جنایتکار تهران و دمشق
 
> <strong>به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزیر خارجه روسیه امروز با تحریمهای یکجانبه علیه رژیم تهران و هرگونه تحریم علیه رژیم دمشق و استقرار نیروهای خارجی در سوریه مخالفت کرد.
>
> سرگی لاوروف که یک در کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، در مورد تحریم نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی اظهار داشت، روسیه با تحریمهای یکجانبه علیه رژیم تهران که با هدف فلج کردن اقتصاد ایران و ایجاد نارضاتی در میان مردم انجام می شود، مخالف است.
>
> این مقام روسی با بیان اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال تحریم بانک مرکزی و نفت ایران هستند، گفت، به نظر می رسد این اتفاقات تصادفی نیست چرا که تحریم های اضافی، فضای گفتگو با ایران را مسموم می کند.
>
> وزیر خارجه روسیه در مورد رژیم بشار اسد نیز گفت، مسکو با اعمال هرگونه تحریم از سوی شورای امنیت علیه سوریه و اعزام نیروهای خارجی به این کشور مخالف است و از آن حمایت نخواهد کرد.
>
> اشاره سرگی لاوروف به پیشنهاد اخیر کشور قطر است که خواستار اعزام نیرو از سوی کشورهای عربی به سوریه برای پایان دادن به خشونتها در این کشور شده بود.
>
> گفتنی است روسیه تا کنون با هرگونه اقدام شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم سوریه مخالفت کرده و به این ترتیب دست رژیم بشار اسد را برای سرکوب خونین معترضین سوری باز گذاشته است.</strong>
>
>
> <strong>باراک اوباما خواستار کناره گيری بشار اسد شد
>
> اظهارات وزیر خارجه روسیه در حالیست که رئيس جمهور آمريکا ادامه سرکوب معترضین سوری توسط رژیم سوريه را غيرقابل قبول خوانده و خواستار کناره گيری بشار اسد شده است.
>
> باراک اوباما روز گذشته پس از ملاقات با ملک عبدالله پادشاه اردن در کاخ سفيد گفت، ما به مشورت بسيار نزديکی با اردن برای وارد آوردن فشار بين المللی به منظور کناره گيری بشار اسد از قدرت ادامه می دهيم.</strong>

No comments:

Post a Comment