Blog Archive

Saturday, December 24, 2011

- مخالفان پوتین و انتخابات تقلبی در خیابانهای مسکو

va bedin san "khayat , moteghaleb , ...."dar kozeh oftad........h.

> مخالفان پوتین و انتخابات تقلبی در خیابانهای مسکو
 
> <strong>مسکو،3 دی،خبرگزاری«ریانووستی»/ مردم بتدریج خیابان ساخاروف پایتخت روسیه را پر می کنند که قرار است ساعت 14 تظاهرات "طرفداری از انتخابات شرافتمندانه" در آنجا آغاز شود.
>
> بسیاری از مردم به همراه بادکنک های سفید، پلاکارد ها ، پرچم هاو شاخه های گل به تظاهرات می آیند.
>
> در ابتدای خیابان ساخاروف سن نصب شده و در روی آن ترانه های خوانندگان معروف روسی پخش می شود.
>
> در وسط خیابان ساخاروف صفحه تلویزیونی بزرگی برای پخش پیام های آن حامیان مشهور میتینگ نصب شده که نتوانستند در تظاهرات شرکت کنند.
>
> اکثریت مردمی که خبرنگاران خبرگزاری«ریانووستی»از آنها نظر خواهی کرده اند می گویند برای حمایت از تقاضای برگزاری انتخابات شرافتمندانه در تظاهرات شرکت کرده اند.
>
>
> کميته حقوق بشر کرملين خواستار برگزاری مجدد انتخابات در روسيه شد
>
> به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کمیته حقوق بشر کرملین روز شنبه خواستار استعفای رئیس کمیسیون انتخابات روسیه و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور شد.
>
> توصیه های این کمیته که به دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه در خصوص مسائل اجتماعی و حقوق بشر مشاوره می دهد، الزام آور نیست ولی به فشار بر مقامات برای تغییرات اساسی پس از انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر در این کشور خواهد افزود.
>
> این کمیته در بیانیه ای با اعلام اینکه «بی اعتمادی گسترده ای به نتایج انتخابات» وجود دارد، افزود قوانین انتخاباتی تازه ای باید تصویب و سپس انتخابات زودهنگام باید برگزار شود تا جایگزین پارلمان فعلی شود که نخستین جلسه خود را روز چهارشنبه برگزار کرد.
>
> این کمیته همچنین خواستار استعفای ولادیمیر چوروف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه شد که زمانی با افتخار گفته بود براساس قانونی به نام «حق همیشه با پوتین است» کار می کند.
>
> کمیته حقوق بشر کرملین خواستار تحقیق درباره گزارش ها در خصوص تخلفات انتخاباتی شد و اعلام کرد: «فردی با اعتبار کامل که مورد احترام جامعه مدنی باشد، باید فورا این سمت (ریاست کمیسیون انتخابات روسیه) را برعهده بگیرد».
>
> در این بیانیه به «گزارش های بی شمار در خصوص پر کردن صندوق های رای، نوشتن مجدد مقررات اعلام نتایج انتخابات، اخراج بی مورد ناظران و خبرنگاران از حوزه های رای گیری، ممنوعیت عکاسی و فیلمبرداری و دیگر موارد نقض حقوق انتخاباتی مردم» اشاره شده است.
>
> این کمیته اعلام کرد: «این مسئله، نظام انتخاباتی و مجلس نمایندگان را از لحاظ اخلاقی و سیاسی بی اعتبار می کند و تهدیدی واقعی برای حکومت روسیه به وجود می آورد».
>
> این بیانیه شدیداللحن در شرایطی منتشر شده است که مخالفان دولت روسیه قصد دارند روز شنبه تظاهرات سراسری تازه ای در اعتراض به تقلب ادعایی در انتخابات پارلمانی این کشور برگزار کنند. </strong>

No comments:

Post a Comment