" AMALEH " GHATEL HAM "ADAM" SHODEH...BE GHOLE "ZARBOLMASAL" KHODEMOUN (HAR KEH MEGEH NOUN-O-PAYAZ ----TO BORO......).....H.
اظهارات الله کرم درباره مدل رضاخان حزباللهی قالیباف
>
> ----------------------------------------------->
> اظهارات حسین الله کرم درباره مدل رضاخان حزباللهی قالیباف، انحرافات میرحسین، هاشمی و خاتمی
>
> در دیدگاه سخت افزاری دولت موسوی هیچ نوع نگاه نرمی به فرهنگ یافت نمی شد.
>
> به گزارش «24» تازهترین اظهارات حسین الله کرم، که به گفته «فاطمه رجبی» مبنای حملات تند به ویژهنامه «خاتون» روزنامه ایران بود، نکات قابل تاملی در خصوص دولتهای پس از انقلاب در دل خود جای داده است. الله کرم در این گفتگوی جنجالی، به داستان اصولگرایی افراد مختلف اشاره کرده و اشکالات دولتهای بعد از انقلاب را نیز به زعم خود عنوان کرده است.
>
> «24» گزیدهای از این مصاحبه مفصل که با تیتر «قالیباف، رضاخان حزباللهی را در برابر الگوی احمدینژاد مطرح کرد» منتشر شده، برای مخاطبان خود بازنشر میکند:
>
> *دولت مقام معظم رهبری و آقای موسوی همگام با مجلس دوم و سوم است. این دولت اهتمام خود را بر گسترش انقلاب اسلامی قرار داد. منتهی به دلیل نگرش چپ گرایانه ای که در قوه مجریه آقای موسوی وجود داشت، عمدتا به برجسته سازی استکبار ستیزی و عدالت خواهانه توجه بیشتری شد. در این دولت هرگز به معنویت گرایی پرداخته نشد. در این دوران فرهنگ برخاسته از اسلام ناب محمدی در جبهه ها نماد بیشتری یافت، به طوری که برخی معتقد بودند نگاه های بچه های جبهه، نگاهی آسمانی است. این عده معتقد بودند این نگاه در عقبه جبهه ها و شهرها به تدریج کمتر و کمتر می شد. شاید تقسیم شدن مبارزین، سیاستمداران و دولت مردان به دو گروه سیاسی و شکل گرفتن بازی قدرت، نقش تعیین کننده در زمینی شدن نگاه آنها داشت.
>
> * آقای موسوی و طرفدارانش عمدتا نگاه سخت افزاری به فرهنگ داشتند. این نگاه با راه اندازی گشت ارشاد و تعیین نوع و رنگ پوشش و حجاب مطرح شد، به طوری که گروه های مردمی و حزب اللهی متاثر از آن از چارچوب امر به معروف لفظی فراتر رفتند و به نحوی با عوامل و جریان منکر درگیر شدند. چنانچه یکی از این وضعیت ها با برخورد شدید نیروی انتظامی روبرو شد که بعدها آقای ناطق نوری مدعی شد که امام (ره) دستور جلوگیری از آن برخورد فیزیکی با منکر را داده بودند. به تعبیر دیگر می توان گفت که در دیدگاه سخت افزاری دولت موسوی هیچ نوع نگاه نرمی به فرهنگ یافت نمی شد.
>
> * دوران آقای هاشمی به نوعی بازتولید اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی است...
>
> * پیوند میان دولت هاشمی و خاتمی به اشکال متعدد وجود دارد. از این رو یکی از آنها در حوزه سیاسی و فرهنگی است. به طوری که فرهنگ ناشی از اسلام آمریکایی در دوران دولت هاشمی زمینه ساز فرهنگ سکولاریستی دوران خاتمی است. گرچه آقای مهاجرانی در دو دولت هاشمی و خاتمی مجری روند انتقال از فرهنگ اسلام آمریکایی به سکولاریسم است اما ریشه آن را باید در سه دیدگاه تئوریک تجدیدنظرطلبی دولت خاتمی دانست...دیدگاه سروش، دیدگاه حسینی بشیریه و شاگرد اول مکتب او سعید حجاریان و دیدگاه جامعه مدنی خاتمی...
>
> *آقایان هاشمی، قالیباف و لاریجانی رقبایی بودند که مردم فکر می کردند در گروه اصولگرایان قرار دارند. در حالی که مواضع هر یک از آنها می تواند جایگاه آنها را درون یا بیرون اصولگرایان تعریف کند. در این میان بدترین موضع گیری به آقای هاشمی باز میگشت. ایشان در فیلمی که در سیما پخش شد با دختری روبرو بود که از نگرش های موجود جامعه که در خانه شان نیز نفوذ دارد به شدت گله می گرد. دخترک به آقای هاشمی می گوید که وقتی دیر به خانه می رود باید به استنطاق خانواده که کجا بوده و چرا دیر آمده است پاسخ دهد. این در حالی است که آقای هاشمی عمامه خود را از سر برداشته و روی میز گذاشته بود و همین تصویر در خیابان های بالای شهر به عنوان پوستر انتخاباتی پخش شد.
>
> * موضع غیر اصولگرایانه آقای قالیباف... عمدتا هزینه هنگفت انتخاباتی و منشا آن است که مورد سوال زیادی است. ستادهای وی تحت عناوین مختلف به جذب افرادی غیر معتقد و غیر متعهد می پردازد، به طوری که یک ستاد برای کرواتی های بالای شهر ایجاد می شود. ایشان با شعار زندگی خوب، دیدگاههای دهه 1990 کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را زنده می کند. آنها با این شعار، مردم را به سوی غرب گرایی سوق می دادند. قالیباف درباره حکم حکومتی اظهار می دارد که در ایجاد پلیس زن، نگاه مخالف مقام معظم رهبری را با چانه زنی تغییر داده است. وی اظهار می دارد از این رو قادر به تغییر حکم حکومتی در مواردی که مخالف است، می باشد. مهم ترین شعار وی رضاخان حزب اللهی است که کارآمدی و تدین را در کنار هم ارایه کند تا بدین ترتیب مقابله ای با الگوی رجایی که از سوی احمدی نژاد ارایه شده بود، داشته باشد.
>
> ----------------------------------------------->
> اظهارات حسین الله کرم درباره مدل رضاخان حزباللهی قالیباف، انحرافات میرحسین، هاشمی و خاتمی
>
> در دیدگاه سخت افزاری دولت موسوی هیچ نوع نگاه نرمی به فرهنگ یافت نمی شد.
>
> به گزارش «24» تازهترین اظهارات حسین الله کرم، که به گفته «فاطمه رجبی» مبنای حملات تند به ویژهنامه «خاتون» روزنامه ایران بود، نکات قابل تاملی در خصوص دولتهای پس از انقلاب در دل خود جای داده است. الله کرم در این گفتگوی جنجالی، به داستان اصولگرایی افراد مختلف اشاره کرده و اشکالات دولتهای بعد از انقلاب را نیز به زعم خود عنوان کرده است.
>
> «24» گزیدهای از این مصاحبه مفصل که با تیتر «قالیباف، رضاخان حزباللهی را در برابر الگوی احمدینژاد مطرح کرد» منتشر شده، برای مخاطبان خود بازنشر میکند:
>
> *دولت مقام معظم رهبری و آقای موسوی همگام با مجلس دوم و سوم است. این دولت اهتمام خود را بر گسترش انقلاب اسلامی قرار داد. منتهی به دلیل نگرش چپ گرایانه ای که در قوه مجریه آقای موسوی وجود داشت، عمدتا به برجسته سازی استکبار ستیزی و عدالت خواهانه توجه بیشتری شد. در این دولت هرگز به معنویت گرایی پرداخته نشد. در این دوران فرهنگ برخاسته از اسلام ناب محمدی در جبهه ها نماد بیشتری یافت، به طوری که برخی معتقد بودند نگاه های بچه های جبهه، نگاهی آسمانی است. این عده معتقد بودند این نگاه در عقبه جبهه ها و شهرها به تدریج کمتر و کمتر می شد. شاید تقسیم شدن مبارزین، سیاستمداران و دولت مردان به دو گروه سیاسی و شکل گرفتن بازی قدرت، نقش تعیین کننده در زمینی شدن نگاه آنها داشت.
>
> * آقای موسوی و طرفدارانش عمدتا نگاه سخت افزاری به فرهنگ داشتند. این نگاه با راه اندازی گشت ارشاد و تعیین نوع و رنگ پوشش و حجاب مطرح شد، به طوری که گروه های مردمی و حزب اللهی متاثر از آن از چارچوب امر به معروف لفظی فراتر رفتند و به نحوی با عوامل و جریان منکر درگیر شدند. چنانچه یکی از این وضعیت ها با برخورد شدید نیروی انتظامی روبرو شد که بعدها آقای ناطق نوری مدعی شد که امام (ره) دستور جلوگیری از آن برخورد فیزیکی با منکر را داده بودند. به تعبیر دیگر می توان گفت که در دیدگاه سخت افزاری دولت موسوی هیچ نوع نگاه نرمی به فرهنگ یافت نمی شد.
>
> * دوران آقای هاشمی به نوعی بازتولید اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی است...
>
> * پیوند میان دولت هاشمی و خاتمی به اشکال متعدد وجود دارد. از این رو یکی از آنها در حوزه سیاسی و فرهنگی است. به طوری که فرهنگ ناشی از اسلام آمریکایی در دوران دولت هاشمی زمینه ساز فرهنگ سکولاریستی دوران خاتمی است. گرچه آقای مهاجرانی در دو دولت هاشمی و خاتمی مجری روند انتقال از فرهنگ اسلام آمریکایی به سکولاریسم است اما ریشه آن را باید در سه دیدگاه تئوریک تجدیدنظرطلبی دولت خاتمی دانست...دیدگاه سروش، دیدگاه حسینی بشیریه و شاگرد اول مکتب او سعید حجاریان و دیدگاه جامعه مدنی خاتمی...
>
> *آقایان هاشمی، قالیباف و لاریجانی رقبایی بودند که مردم فکر می کردند در گروه اصولگرایان قرار دارند. در حالی که مواضع هر یک از آنها می تواند جایگاه آنها را درون یا بیرون اصولگرایان تعریف کند. در این میان بدترین موضع گیری به آقای هاشمی باز میگشت. ایشان در فیلمی که در سیما پخش شد با دختری روبرو بود که از نگرش های موجود جامعه که در خانه شان نیز نفوذ دارد به شدت گله می گرد. دخترک به آقای هاشمی می گوید که وقتی دیر به خانه می رود باید به استنطاق خانواده که کجا بوده و چرا دیر آمده است پاسخ دهد. این در حالی است که آقای هاشمی عمامه خود را از سر برداشته و روی میز گذاشته بود و همین تصویر در خیابان های بالای شهر به عنوان پوستر انتخاباتی پخش شد.
>
> * موضع غیر اصولگرایانه آقای قالیباف... عمدتا هزینه هنگفت انتخاباتی و منشا آن است که مورد سوال زیادی است. ستادهای وی تحت عناوین مختلف به جذب افرادی غیر معتقد و غیر متعهد می پردازد، به طوری که یک ستاد برای کرواتی های بالای شهر ایجاد می شود. ایشان با شعار زندگی خوب، دیدگاههای دهه 1990 کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را زنده می کند. آنها با این شعار، مردم را به سوی غرب گرایی سوق می دادند. قالیباف درباره حکم حکومتی اظهار می دارد که در ایجاد پلیس زن، نگاه مخالف مقام معظم رهبری را با چانه زنی تغییر داده است. وی اظهار می دارد از این رو قادر به تغییر حکم حکومتی در مواردی که مخالف است، می باشد. مهم ترین شعار وی رضاخان حزب اللهی است که کارآمدی و تدین را در کنار هم ارایه کند تا بدین ترتیب مقابله ای با الگوی رجایی که از سوی احمدی نژاد ارایه شده بود، داشته باشد.
No comments:
Post a Comment