KEY SAR SHOMA (VATAN-SOUZAN , VATAN -FROUSH) ZER "AB" BERAVAD........H.
قديمی ترين پل نفت با آبگيری سد گتوند به زير آب رفت
>
> ---------------------------------------------------------------------------
>
> روزنامه مرمسالاری: به دنبال آبگيري سد گتوند، پل قديمي و ارتباطي محور مسجدسليمان لالي به زير آب فرو رفت و غرق شد. به گزارش فارس، به دنبال آبگيري سد گتوند طي روزهاي گذشته و همزمان با با بالا آمدن سطح آب موجود در مخزن سد گتوند، پل قديمي و فلزي لالي که نمادي از خدمات صنعت نفت در اين ديار است، به زير آب فرو رفت. فرو رفتن اين پل فلزي قديمي که در سال 1329بر روي رودخانه کارون و به منظور برقراري ارتباط دو شهر نفتي لالي و مسجدسليمان توسط صنعت نفت احداث شد، در حالي اتفاق افتاد که ده ها تن از کارکنان بازنشسته و قديمي صنعت نفت که از اين پل خاطرات تلخ و شيرين بسياري داشتند در لحظه غرق شدن اين پل از تپه هاي مشرف بر جاده اين لحظه را تماشا مي کردند. اين پل در سال 1329 خورشيدي ( 1950 ميلادي) بر روي رودخانه کارون بنا شد و دو شهر نفتي مهم آن دوران (لالي و مسجدسليمان) را که عمده نفت و گاز ايران را تامين مي کرد به يکديگر متصل مي ساخت. اين پل به صورت خرپاي فلزي با عرض چهار متر و قابليت عبور خودرو تا وزن 30 تن بر روي سه پايه سنگي برطرف ساخته شد و بيش از 61 سال سيلاب هاي خروشان رودخانه کارون را تحمل کرد. پيش از اين تعداد پنج حلقه چاه نفت که در مخزن اين سد غرق مي شد توسط کار شناسان مجرب شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان پلمپ شد و قرار است به جاي آن ها سه حلقه چاه جديد خارج از حريم مخزن سد گتوند به زودي حفاري و به مدار توليد وارد شوند. همچنين با جمع آوري خطوط لوله انتقال نفت و گاز به خارج از حريم سد 30 کيلومتر خط لوله جديد احداث شد.
قديمی ترين پل نفت با آبگيری سد گتوند به زير آب رفت
>
> ---------------------------------------------------------------------------
>
> روزنامه مرمسالاری: به دنبال آبگيري سد گتوند، پل قديمي و ارتباطي محور مسجدسليمان لالي به زير آب فرو رفت و غرق شد. به گزارش فارس، به دنبال آبگيري سد گتوند طي روزهاي گذشته و همزمان با با بالا آمدن سطح آب موجود در مخزن سد گتوند، پل قديمي و فلزي لالي که نمادي از خدمات صنعت نفت در اين ديار است، به زير آب فرو رفت. فرو رفتن اين پل فلزي قديمي که در سال 1329بر روي رودخانه کارون و به منظور برقراري ارتباط دو شهر نفتي لالي و مسجدسليمان توسط صنعت نفت احداث شد، در حالي اتفاق افتاد که ده ها تن از کارکنان بازنشسته و قديمي صنعت نفت که از اين پل خاطرات تلخ و شيرين بسياري داشتند در لحظه غرق شدن اين پل از تپه هاي مشرف بر جاده اين لحظه را تماشا مي کردند. اين پل در سال 1329 خورشيدي ( 1950 ميلادي) بر روي رودخانه کارون بنا شد و دو شهر نفتي مهم آن دوران (لالي و مسجدسليمان) را که عمده نفت و گاز ايران را تامين مي کرد به يکديگر متصل مي ساخت. اين پل به صورت خرپاي فلزي با عرض چهار متر و قابليت عبور خودرو تا وزن 30 تن بر روي سه پايه سنگي برطرف ساخته شد و بيش از 61 سال سيلاب هاي خروشان رودخانه کارون را تحمل کرد. پيش از اين تعداد پنج حلقه چاه نفت که در مخزن اين سد غرق مي شد توسط کار شناسان مجرب شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان پلمپ شد و قرار است به جاي آن ها سه حلقه چاه جديد خارج از حريم مخزن سد گتوند به زودي حفاري و به مدار توليد وارد شوند. همچنين با جمع آوري خطوط لوله انتقال نفت و گاز به خارج از حريم سد 30 کيلومتر خط لوله جديد احداث شد.
No comments:
Post a Comment