Blog Archive

Friday, December 23, 2011

- تاسیس موسسه‌ای خاص برای مقابله با تهدید نرم

> تاسیس موسسه‌ای خاص برای مقابله با تهدید نرم
 
> سایت دیگربان: یک هفته پس از اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ورود به حوزه آی‌تی٬ ابوالقاسم مظفری شمس از راه‌اندازی موسسه‌ای «خاص» برای مقابله با «تهدیدات سایبری» از سوی این قرارگاه خبر داد.
> آقای مظفری شمس٬ روز جمعه (دوم دی) به خبرگزاری مهر گفته است: «با توجه به اینکه تهدیدات سایبری تهدیدات جدی است، ما اقدامات گسترده‌ای را در قرارگاه انجام داده‌ایم.»
> این فرمانده سپاه توضیحات بیشتری درباره فعالیت‌های این موسسه «خاص» و قرارگاه خاتم‌آلانبیاء در حوزه آی‌تی و مبارزه با آنچه که «تهدید نرم» خوانده٬ نداده است.
> سپاه پاسداران با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۸۸ و حوادث پس از آن تلاش‌ها برای کنترل تمامی فعالیت‌های مخابراتی در جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.
> شرکت‌های وابسته به این نیرو مهرماه سال ۱۳۸۸ در بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس ایران، ۵۰ درصد شرکت مخابرات به ارزش حدود هشت میلیارد دلار را خریداری کردند.
> با گذشت نزدیک به دو سال از این معامله تاریخی٬ سپاه از آمادگی خود برای ورود به بخش آی‌تی نیز خبر داده است.
> پیش‌تر حسین همدانی، فرمانده سابق سپاه تهران بزرگ از فعالیت دو مرکز جنگ سایبری در سپاه تهران خبر داده و گفته بود «بیش از دو هزار وبلاگ‌نویس برای حضور در جنگ سایبری شناسایی و سازماندهی» شده‌اند.

No comments:

Post a Comment