Blog Archive

Sunday, December 4, 2011

- ادعای رژیم: سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکايی



 ادعای رژیم: سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکايی
 رادیو فرانسه: منابع نظامی ایرانی خبر دادند که یک درون یا هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی را در مناطق مرزی شرق کشور سرنگون کرده‌اند. دولت آمریکا هنوز واکنشی در این مورد نشان نداده است. این نخستین بار نیست که ایران چنین ادعایی می‌کند. حدود یک سال قبل هم ایران اعلام کرد که دو درون را بر فراز خلیج فارس ساقط کرده است.
>
> "یک مقام آگاه نظامی" به تلویزیون عرب زبان العالم، متعلق به جمهوری اسلامی ایران، و همچنین به خبرگزاری فارس گفت: "یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" توسط نیروهای مسلح ایران ساقط شد".
>
> این مسئول نظامی که نامش منتشر نشده به خبرگزاری فارس می‌گوید: "با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند این هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف، و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند".
> معلوم نیست که "تجاوز به طور محدود" به چه معناست.
>
> همین منبع می‌افزاید که ایران احتمالاً چنین عملیاتی را خارج از مرزهای خود نیز انجام خواهد داد. او می‌گوید: "نظر به وقوع تجاوز آشکار مرزی، اقدامات عملیاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پرنده‌های متجاوز، به مرزهای کشور محدود نخواهد ماند".
>
> خبرگزاری‌های بزرگ غربی، بعد از اعلام این خبر، موضوع حمله به سفارت بریتانیا را یادآوری می‌کنند و می‌نویسند که ایران از قدرت‌های غربی خواسته که از دامن زدن به یک بحران بزرگ دیپلماتیک پرهیز کنند.
>
> خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که درون مدل "RQ170" یک هواپیمای تجسسی بسیار جدید است که وجود آن در سال ٢٠٠٩ توسط نشریات تخصصی فاش شد. برخی از این نشریات می‌نویسند که این نوع درون در افغانستان و به ویژه برای مأموریت‌های شناسایی بر فراز ایران و پاکستان به کار می‌رود.
>
> این نخستین بار نیست که ایران ادعا می‌کند هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را سرنگون کرده است.
> در ژانویۀ گذشته، یعنی نزدیک به یک سال قبل، سردار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، خبر داد که "دو هواپیمای بدون سرنشین متجاوز به منطقه خلیج فارس مورد هدف قرار گرفته است".
> وی همچنین ادعا کرده بود که ایران توانسته این نوع هواپیماها را "کپی" کند.

No comments:

Post a Comment