Blog Archive

Monday, December 5, 2011

پوتین (حزب دزدان و کلاهبرداران

 انتخابات روسیه؛ افول حزب پوتین (حزب دزدان و کلاهبرداران)
 
> <strong> شبکه تلویزیونی رویتر در گزارشی در باره انتخابات روز گذشته روسیه اعلام کرد، نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی روسیه از کاهش محبوبیت حزب حاکم این کشور، حزب روسیه متحد حکایت دارد. همچنین نظرسنجی ها و نتایج مقدماتی انتخابات روسیه از تقلای حزب ولادیمیر پوتین نخست وزیر این کشور برای دستیابی به پنجاه درصد آراء در انتخابات مجلس دوما حکایت دارد.
>
> این منبع افزود، این حاکی از آن است که مردم روسیه از مردی که بیش از یک دهه، زمام امور سیاسی کشورشان را بر عهده داشته است، دلزده شده اند.
>
> ناظران انتخاباتی و احزاب مخالف کرملین نیز با ادعای بروز تخلفاتی مانند پر بودن صندوق های رای می گویند آراء کسب شده توسط حزب متحد روسیه واقعی نیست.
>
> حزب روسیه متحد در مجلس دومای پیشین دو سوم کرسی ها را در اختیار داشت و توانسته بود بدون مواجه شدن با چالش، قانون اساسی را تغییر دهد. اما این حزب اکنون از نظر بسیاری از مردم روسیه به عنوان نماینده یک بروکراسی فاسد شناخته شده و به حزب آدم های دزد و کلاهبردار شهرت یافته است.
>
>
> افول حزب پوتين در انتخابات روسيه
>
> روزنامه فرانسوی فیگاور نیز در گزارشی، نتایج انتخابات پارلمانی روسیه را نشانه افول حزب پوتین دانست.
>
> این روزنامه ضمن اشاره به کاهش کرسی‌های پارلمانی حزب روسیه متحد -که ولادیمیر پوتین یکی از اعضای آن است- نوشت فصلی جدیدی در عرصه سیاسی روسیه در حال رقم خوردن است.
>
> حزب روسیه متحد که پس به قدرت رسیدن پوتین در سال 2000 شکل گرفت شاهد افول جایگاه انتخاباتی خود نسبت به گذشته است. این حزب در انتخابات پارلمانی چهار سال قبل بیش از 64 درصد از آرای انتخاباتی را از آن خود کرده بود.
>
> فیگارو در ادامه نوشت، در این وضعیت که نتایج انتخاباتی سقوط چشمگیر حزب روسیه متحد را نشان می‌دهد، تاخیر کمیسیون انتخابات در اعلام نتایج رسمی چندین منطقه دورافتاده سیبری، باعث بروز تردیدهای شده است. انتخابات دومای روسیه در حالی برگزار شد که اتهامات زیادی مبنی بر تقلب و اعمال فشار مطرح شده است و نوک پیکان این اتهامات نیز متوجه حزب پوتین است.
>
> به نوشته فیگارو، تاکنون دستکم صد و هفتاد فعال سیاسی و مدنی که به سلامت این انتخابات اعتراض داشته ‌اند، در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ دستگیر شده‌اند.
>
>
> کاهش آرای حزب پوتين برای او نگران کننده است
>
> یک تحلیلگر امور روسیه گفت کاهش آرای حزب حاکم روسیه متحد در انتخابات پارلمانی این کشور در مقایسه با انتخابات قبلی ، نشانه ای بسیار نگران کننده برای این حزب و کاخ کرملین خواهد بود.
>
> به گزارش الجزیره، الکس نایس از مرکز چاتام هاوس در گفتگو با این شبکه گفت، این کاهش آرا نشانه مقداری سرخوردگی در میان مردم روسیه از حزب حاکم و نیز ناکارآمدی سازوکارهای بسیج مردم برای حمایت از حزب روسیه متحد است.
>
> حزب حاکم باید منابع تازه ای برای کسب مشروعیت پیدا کند.
>
> ما ادعاهای زیادی درباره دستکاری و تقلب در انتخابات و استفاده رژیم روسیه از منابع دولتی برای تشویق مردم به رای دادن و دست بردن در آمار و ارقام شنیده ایم.
>
> نباید فراموش کنیم که همه احزاب روسیه به نخبگان حاکم بسیار نزدیکند و حزب مخالف واقعی و انچنانی در دوما وجود ندارد.
>
> قوانین ثبت نام نامزدها در روسیه بسیار سفت و سخت است و برای احزاب لیبرال حضور در انتخابات و رقابت با حزب حاکم دشوار است.
>
> این تحلیلگر امور روسیه افزود، تمرکز اصلی طبقه حاکم روسیه اینک روی مسئله انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس آینده معطوف خواهد بود .
>
> آنها باید راههای تازه ای برای تشویق مردم به رای دادن پیدا کنند و من فکر می کنم رهبران روسیه هنوز نمی دانند در این فاصله زمانی چگونه باید این کار را انجام دهند.
>
> به اعتقاد من آنها به شدت نگرانند.
>
> آنها در گفتگوهای مطبوعاتی اندکی که ما تاکنون دیده ایم تلاش کردند قیافه آبرومندانه ای بگیرند.
>
> اما این واقعا روندی نگران کننده برای ولادیمیر پوتین ، نخست وزیر فعلی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس روسیه است. </strong>

No comments:

Post a Comment