Blog Archive

Thursday, December 8, 2011

- درخواست چین و روسیه برای بازدید از پهباد آمریکایی



.dar khast nakonid ,Bezodi "belit"foroukhteh khahad shod.......H. درخواست چین و روسیه برای بازدید از پهباد آمریکایی
 سایت نسیم آنلاین: یک منبع آگاه نظامی ایران از درخواست مقامات نظامی چین و روسیه برای بازدید کارشناسان این کشورها از هواپیمای جاسوسی بسیار پیشرفته آمریکا که توسط سپاه پاسداران سرنگون شده است، خبر داد
>
>
> كپی ‌سازی از هواپيمای بدون سرنشین آمريكايی
>
> نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ايران براي بروز كردن امكانات دفاعي و تجهيزات نظامي خود از هواپيماي آمريكايي كپي سازي مي‌كند.
>
> حسين ابراهيمي امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاين با بيان اينكه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با عنوان RQ-170 سنتینل در اختيار ايران است، افزود: اين هواپيما در حال جاسوسي توسط نيروهاي مقتدر و تواناي جمهوري اسلامي ايران به غنيمت گرفته شد.
>
> وي با اشاره به واكنش آمريكائيها از تصرف اين هواپيما توسط ايران اظهار داشت: آنها اظهار ناراحتي كرده و از اينكه ايران از آن استفاده كند، نگران هستند.
>
> نماينده بيرجند در مجلس تاكيد كرد: اگر هواپيماي مذكور از هواپيماهاي موجود در ايران مدرن تر باشد، قطعا از آن كپي سازي خواهد شد.
>
> ابراهيمي تصريح كرد: تعرض هواپيماي آمريكائي به حريم ايران، جزو اسناد قابل پيگيري است و يقينا ايران حق خود را در مجامع بين المللي مطرح و پيگيري مي كند.
>
> وي افزود: ايران اين تجاوز را بي پاسخ نخواهد گذاشت و مجلس شوراي اسلامي واكنش نشان خواهد داد.
>
> هواپیمای RQ-170 سنتینل يک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و رادار گریز است که از سوی شرکت تسلیحاتی مارتین لاکهید آمريكا ساخته شده است.
>
> روز یکشنبه (۴ دسامبر/۱۳ آذر) رسانه ها از «سرنگونی» و در اختیار گرفتن اين هواپيما خبر دادند که در حال گشت زنی و جاسوسی حریم هوایی شرق ایران را نقض کرده بود.
>
> پیشتر مقام های آمریکایی از گم شدن این هواپیما خبر داده بودند اما این که هواپیما به دست نیروهای ایرانی افتاده باشد را تائید نکرده بودند.
>
> این دو مقام همچنین تائید کردند که هواپیمای شناسایی قادر به جمع آوری اطلاعات از داخل ایران با پرواز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بوده است.

No comments:

Post a Comment