Blog Archive

Monday, December 19, 2011

فردا؛ برگزاری نشست ۱۱کشور در رم برای تحریم رژیم



 فردا؛ برگزاری نشست ۱۱کشور در رم برای تحریم رژیم
 
> <strong>خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال طی گزارشی از نشست نمایندگان ۱۱ کشور، شامل اعضای گروه ۷، عربستان، امارات، کره جنوبی و استرالیا برای بحث در مورد تحریم ایران در روز سه شنبه در رم خبر داد.
>
> به نوشته این روزنامه دولت آمریکا، متحدان اروپایی اش و برخی کشورهای عربی در حال مذاکره برای یافتن راهکاری در مورد تحریم نفت ایران هستند بدون آن که بازار جهانی انرژی تحت تاثیر قرار گیرد.
>
> وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آگاه نوشت آمریکا و اروپا در پی برداشتن گام هایی برای اعمال فشار مالی به ایران هستند و تحریم نفت ایران و قطع مراودات بانک مرکزی را در این زمینه در دستور کار خود دارند.
>
> آن ها در تماس با متحدان نفتی خود مثل عربستان، کویت و امارات خواستار تضمین این کشورها برای افزایش صادرات خود به اتحادیه اروپا و آسیا در صورت وضع تحریم نفتی علیه ایران و بانک مرکزی این کشور شده اند.
>
> مقامات آمریکایی و اروپایی همچنین مذاکراتی را با صادرکنندگان مهم دیگر مثل لیبی، عراق و آنگولا انجام داده اند تا ظرفیت تولید نفت خود را افزایش دهند و توقف احتمالی صادرات نفت ایران به اروپا را جبران کنند.
>
> یک مقام اروپایی در این زمینه گفت: مذاکرات بسیاری با سعودی ها در سطوح مختلف در حال انجام است.
>
> وی از نشست ۱۱ کشور علیه ایران در رم خبر داد و گفت: نمایندگان ۱۱ کشور فعال در زمینه جنگ مالی علیه جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از گروهی که ائتلاف کشورهای هم فکر نام گرفته است روز سه شنبه در رم گردهم می آیند.
>
> به گفته دیپلمات های آمریکایی، اروپایی و عربی، صادرات نفت ایران و قیمت های جهانی انرژی موضوع اصلی بحث در این نشست خواهد بود.
>
> مقامات وزارت خارجه و دارایی کشورهای عضو گروه ۷ به همراه کره جنوبی، استرالیا، عربستان و امارات در این نشست شرکت خواهند کرد. نماینده ای نیز از اتحادیه اروپا در این نشست حضور خواهد یافت.
>
> بر اساس این گزارش علاوه بر نفت، اعمال تحریم بر بخش مالی و حمل و نقل ایران نیز موضوع نشست مذکور خواهد بود.
>
> وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود افزود آمریکا تلاش دارد علاوه بر اروپا، کره جنوبی و ژاپن را نیز به جمع تحریم کنندگان نفت ایران اضافه کند که در این صورت نیمی از نفت صادراتی ایران مشتری خود را از دست می دهد.
>
> این روزنامه نوشت، وزیر نفت ایران که هفته گذشته برای شرکت در نشست اوپک به وین سفر کرده بود دیداری اختصاصی با وزیر نفت عربستان داشت. وی گفت سعودی ها به ما اطمینان داده اند که در صورت تحریم نفت ایران توسط اروپا برای جایگزینی نفت ایران تلاش نخواهند کرد.
>
> اما سعودی ها در محافل خصوصی خود با آمریکا و اروپا از افزایش تولید خود در صورت تحریم نفت ایران اعلام آمادگی کرده اند.
>
> یک مقام سعودی در این باره گفت: این بسیار منطقی است. این کار جنبه سیاسی ندارد. این یک سیاست بازاریابی است. من این موضوع را به آمریکایی ها گفتم. به شرکت هایتان بگویید اگر به نفت بیشتری نیاز دارند باید از ما بخواهند و ما به آن ها خواهیم داد. </strong>

No comments:

Post a Comment