Blog Archive

Sunday, December 4, 2011

خاطرات نویسی برای مجلۀ اشپیگل تبلیغ علیه رژیم است؟!


> خاطرات نویسی برای مجلۀ اشپیگل تبلیغ علیه رژیم است؟!
>
> مجلۀ اشپیگل شمارۀ 5 دسامبر 2011
> برگردان نسرین بصیری
> iranologie.org
>
> <strong>خاطرات نویسی برای مجلۀ اشپیگل تبلیغ علیه نظام اسلامی است؟!</strong>
>
> <strong>در بخش "آینه عقب" مجلۀ اشپیگل این یادداشت کوتاه در بارۀ کوهیار گودرزی منتشر شده است
>
> کوهیار گودرزی 25 ساله و تلاشگر حقوق بشر برای "دفترخاطرات از تهران" که مجلۀ اشپیگل در تاریخ 25 جولای 2011 منتشر کرده بود، زندگی روزمرۀ خود را در جمهوری اسلامی ایران تصویر کرده است؛ کوهیار گودرزی در خاطراتش از اعتصاب غذایش برای ابراز همبستگی با دوستان زندانی می نویسد ، به تلخی از حذف یارانۀ بنزین یاد می کند و همچنین از سفر آخر هفته به سواحل دریای شمال می گوید.
>
> چند روز پس از انتشار خاطرات، گودرزی بی آنکه اتهامی برای دستگیری او ذکر شود باز داشت می گردد . خانواده و همرزمانش هفته ها خبری از او دریافت نمی کنند و می ترسند بلایی بر سرش آمده باشد و نگران سلامتی و جانش هستند.
>
> هفتۀ پیش یاران گودرزی از ایران گزارش دادند که حال گودرزی، با توجه به شرایط و اوضاع موجود، خوب است و او در زندان اوین در انتظار تشکیل دادگاه بسر می برد. در بازجویی ها تنها به اتهام فعالیت هایش در "کمیتۀ گزارشگران حقوق بشر" بسنده نمی شود و خاطرات نویسی او هم به عنوان یکی دیگر از اتهامات وی ذکر می شود.
>
> گفته شده که با یادداشت هایش و خاطراتی که نوشته علیه نظام اسلامی تبلیغ کرده است. هنوز اتهامات گودرزی بطور رسمی به وی ابلاغ نشده است.
>
> جمعۀ گذشته مجلۀ اشپیگل به سفیر ایران در برلین علیرضا شیخ عطار نامۀ اعتراضی داده و از این دیپلمات خواسته است تا " با تلاش های خود شخصا برای آزادی کوهیار گودرزی اقدام کند "</strong>

No comments:

Post a Comment