سی وسه پل روزی ۴۰ بار بر خود میلرزد )))
>
> ---------------------------------------------
>
> ایسنا: يک کارشناس حوزهي ميراث فرهنگي با تأکيد بر اينکه ساختار بناهاي تاريخي ايراني با ارتعاش همخواني ندارد، گفت: با عبور قطار شهري از زير پايههاي سيوسه پل شاهد تخريب اين بناي تاريخي در بلندمدت خواهيم بود.
>
> مرتضي فرشتهنژاد در گفتوگو با ايسنا در اصفهان، با بيان اينکه طبق مصوبهاي قرار بود، قطار شهري با چند متر فاصله از کنار اين پل تاريخي عبور کند، اظهار کرد: اکنون مسير مترو بهگونهاي است که قطار شهري دقيقا از زير پل و پايههاي آن عبور ميکند.
>
> او ادامه داد: با راهاندازي خط شمال به جنوب قطار شهري، روزانه دست کم ۴۰ بار مترو از کنار اين پل تاريخي عبور خواهد کرد و ارتعاشهاي حاصل از عبور مترو براي ساختار چهارباغ، مدرسهي امام صادق (ع) و سيوسه پل بسيار زيانبار است و بهتدريج سبب تخريب اين آثار خواهد شد.
>
> به گفتهي اين کارشناس حوزهي ميراث فرهنگي، شکايتي از سوي سازمان ميراث فرهنگي در اين زمينه شده و قرار است، وضعيت سيوسه پل را مبني بر نداشتن مشکل مستندسازي کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، اقدامات لازم را انجام دهند.
>
> وي دليل مرمت اين پل را تأمين دليل براي دادگاه مبني بر سالم بودن پل دانست و بيان کرد: مطمئنا اگر قطار شهري از اين محل عبور نکند و اتفاقهاي آسيبزنندهي ديگر رخ ندهد، اين پل تاريخي تا ۱۰۰ سال ديگر نيز پابرجا خواهد بود.
>
> فرشتهنژاد با گلايه از مطرح شدن برخي سخنان غيرکارشناسي در اين زمينه، گفت: افرادي که اعتقاد دارند، هيچ مشکلي براي سيوسه پل پيش نميآيد، هيچکدام در زمان تخريب پل نخواهند بود تا پاسخگو باشند.
>
> ---------------------------------------------
>
> ایسنا: يک کارشناس حوزهي ميراث فرهنگي با تأکيد بر اينکه ساختار بناهاي تاريخي ايراني با ارتعاش همخواني ندارد، گفت: با عبور قطار شهري از زير پايههاي سيوسه پل شاهد تخريب اين بناي تاريخي در بلندمدت خواهيم بود.
>
> مرتضي فرشتهنژاد در گفتوگو با ايسنا در اصفهان، با بيان اينکه طبق مصوبهاي قرار بود، قطار شهري با چند متر فاصله از کنار اين پل تاريخي عبور کند، اظهار کرد: اکنون مسير مترو بهگونهاي است که قطار شهري دقيقا از زير پل و پايههاي آن عبور ميکند.
>
> او ادامه داد: با راهاندازي خط شمال به جنوب قطار شهري، روزانه دست کم ۴۰ بار مترو از کنار اين پل تاريخي عبور خواهد کرد و ارتعاشهاي حاصل از عبور مترو براي ساختار چهارباغ، مدرسهي امام صادق (ع) و سيوسه پل بسيار زيانبار است و بهتدريج سبب تخريب اين آثار خواهد شد.
>
> به گفتهي اين کارشناس حوزهي ميراث فرهنگي، شکايتي از سوي سازمان ميراث فرهنگي در اين زمينه شده و قرار است، وضعيت سيوسه پل را مبني بر نداشتن مشکل مستندسازي کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، اقدامات لازم را انجام دهند.
>
> وي دليل مرمت اين پل را تأمين دليل براي دادگاه مبني بر سالم بودن پل دانست و بيان کرد: مطمئنا اگر قطار شهري از اين محل عبور نکند و اتفاقهاي آسيبزنندهي ديگر رخ ندهد، اين پل تاريخي تا ۱۰۰ سال ديگر نيز پابرجا خواهد بود.
>
> فرشتهنژاد با گلايه از مطرح شدن برخي سخنان غيرکارشناسي در اين زمينه، گفت: افرادي که اعتقاد دارند، هيچ مشکلي براي سيوسه پل پيش نميآيد، هيچکدام در زمان تخريب پل نخواهند بود تا پاسخگو باشند.
No comments:
Post a Comment